Ingen af os kan hamle op med smedelærlingen, der har sit levebrød gennem det daglige dont, men som har købt sig et keyboard

Jeg ser også en helt anden vinkel at tilgå problemet fra – det problem du kalder for “selvbestaltede kunstnere”. I disse moderne tider – hvor elektronik, midifiles, rythmarrangers og så videre er dukket op, er det blevet rigtig svært at holde brød på bordet. Ingen af os, ikke selvbestaltede, kan hamle op med smedelærlingen, mureren eller skolelæreren (for blot at nævne nogen) der alle har deres levebrød gennem deres daglige dont, men som har købt sig et keyboard – f.eks. Yama Tyros 4 – og med dette tager ud at spille til alskens fester. Vel at mærke ved hjælp af elektronikken. Jeg husker for flere år siden når en kunde ringede og ville have en “håndværker” til at spille på det stedlige flygel i en eller anden forbindelse og hvor kunden når prisen blev nævnt var ved at falde bagover. Efterfølgende lød det: “jamen vi kan da få en musiker i en hel aften for de penge” – “hvad særligt er der ved dig?”. Joehh – jeg kan mit håndværk og alle sangene der måtte komme. Det er en helt og aldeles hård konkurrent at danse med….. når publikum ser på kvantiteten fremfor kvaliteten. Lad mig så sige at jeg ikke spiller solo mere – for jeg skal jo leve og det kan jeg ikke når “selvbestaltede musikere/kunstnere” har fast dagligt job som forsørgelsesgrundlag 🙂

Citat klippet fra en facebook-diskussion

Skriv et svar

